محصولات فروشگاه

اشتباه رایج در انتخاب سایز کفش کودک

کودک، دختر، قانتزی

امروزه پيدا کردن سایز کفش کودک و بچه گانه مناسب، با وجود برندها و مدل‌هاي متنوعي که بازار را احاطه کرده‌اند، مي‌تواند کمي دشوار باشد. مي‌توان گفت که اگر از پنجه تا پاشنه پاي کودک شما به هنگام راه رفتن و دويدن، احساس راحتي مي‌کند، کفشي که تهيه کرده‌ايد، کفش مناسبي است. کفش هايي که کودک شما هر روز مي پوشد مي‌تواند روي سلامت پا، زانو، کمر و مهره ها اثر گذار باشد. از اين رو بهتر است که به هنگام خريد کفش، دقت لازم را داشته باشيد. تا کفشي را انتخاب کنيد که هم سلامت فرزندتان را حفظ کند و هم بتواند با آن راه برود و يا بدود. رويه کفش نبايد بيش از حد گشاد باشد و تعادل کودک را مورد تاثير قرار دهد. همچنين نبايد پا را تحت فشار قراردهد.

از آنجايي که کودکان علاقه زيادي به بازي کردن، علي الخصوص دويدن دارند. رويه کفش انتخابي براي آنها بايد به هنگام راه رفتن و همچنين دويدن، حس راحتي و امنيت را براي فرزند شما ايجاد کند. در نهايت سلامت جسمي‌اش نيز با انتخاب کفش نادرست مورد تهديد قرار نگرفته است.

نقاشی از یک کودک در حال راه رفتن. در مقاله اشتباه رایج در انتخاب سایز کفش کودک

به هنگام انتخاب سایز کفش کودک، ممکن است بعد از پوشيدن کفش احساس کند کفش کمی گشاد است و يا احساس فشار از ناحيه رويه کفش کند. پيش از آن که سايز کوچکتر و يا بزرگ‌تري را انتخاب کنيد، مطمئن شويد که بند کفش‌ها را بيش از حد شل و يا محکم نکرده باشيد.

پهناي کفش، نبايد بيش از حد عريض و يا باريک باشد

از جمله اشتباهات خیلی رایج در انتخاب سایز کفش کودک عریض بودن یا باریک بودن بیش از اندازه کفش می باشد. پهناي کفشي که انتخاب کرده‌ايد بايد به گونه‌اي باشد که پاي کودک شما اجازه تکان خوردن داشته باشد و بتواند به راحتي پنجه پاي خود را در کفش، به هر طرف جابه‌جا کند. اگر کفش بچگانه انتخابي شما بيش از حد بزرگ باشد و پهناي آن عريض باشد عمل راه رفتن و دويدن کودک با لغزش و عدم وجود تعادل استاندارد توام می شود. این موضوع ميتواند به افتادن و يا پيچ خوردگي پاها منجر شود. همچنين اگر کفش انتخابي شما بيش از حد باريک باشد و پهناي مورد نظر را نداشته باشد، انگشت کوچک پاي کودک شما روي لبه زيره کفش قرار خواهد گرفت و موجب بروز ناراحتي و احساس فشار به هنگام راه رفتن و دويدنش مي‌شود.

کتانی اسپرت Fashion Red - در مقاله اشتباه رایج انتخاب سایز کفش کودک و نوجوان

خرید کفش کودک در صبح

تست طول: جلوي کفش را فشار دهيد و فاصله بين انگشت شست کودک و پنجه کفش را بررسي کنيد. انگشت شست پاي کودک شما نبايد به نوک کفش بچسبد. نه بيش از حد از نوک کفش فاصله داشته باشد. فاصله نيم سانتي متري ايده‌آل خواهد بود.

تست عرض: در حالي که کودک جوراب به پا دارد، با فشار دادن دو طرف کفش با دست، موقعيت انگشتان پا را مشخص کنيد. همانند تست طول، پا نبايد به لبه‌ها بچسبد.

تست پاشنه پا: مچ پاي کودک را بگيريد و پاي او را در کفش بالا و پايين ببريد. اگر پاهاي کودک شما آزادانه حرکت مي کند اما کفش ها در نمي‌آيند، کفشي با سايز ايده‌آل انتخاب کرده‌ايد.

تمرکز روی رنگ و برند بجای راحتی و سایز

قبل از تمرکز روي رنگ، مدل و برند، بهتر است روي اصول اوليه تمرکز کنيم. هدف ما بايد يافتن محصولي باشد که روي رشد پاي کودکمان تاثير منفی نداشته باشد و بتواند به راحتي از آن استفاده کند. هرچند رنگ بندی و زیبایی کفش یکی از مهمترین معیار برای کودکان است. کودکان کفش های رنگارنگ را دوست دارند و به تدریج با افزایش سن از این اشتیاق کم می شود. اما شما بعنوان والیدین کودک همواره باید سلامتی را اولیت قرار دهید. بنابراین راحتی و متناسب بودن کفش بسیار مهمتر از رنگ و برند می باشد.

تصویری از فروشگاه کفش همراه با کفش های رنگی برای پس زمینه وبسایت کفش11

نبايد يک سايز کفش را در همه برندها انتخاب کرد

خيلي از افراد تصور مي‌کنند که سايز کفششان يک عدد مشخص است و اين عدد براي همه برندها صدق مي‌کند. براي مثال اگر کفش ورزشي برند نايکي را با سايز ۶ مي‌خرند، براي خريد ريباک هم به دنبال اين سايز هستند. اين تفاوت در برندهاي مختلف ناشي از نوع فرم رويه کفش و روشي است که کفش دوخته شده و نحوه اتصال رويه کفش به زيره ناشي مي‌شود. اين موضوع در مورد بچه‌ها که همواره در حال رشد هستند از اهميت بيشتري برخوردار است. پس هربار که قصد خريد کفش بچگانه مناسب را داشتيد، علاوه براين‌که يک فروشگاه معتبر را انتخاب مي‌کنيد، پاي کودکتان را اندازه بگيريد و سايز درست را انتخاب کنيد.

نکته اخر

پاها به ندرت به يک اندازه هستند. اغلب يک پا از پاي ديگر بزرگتر است.به همين دليل پاهاي کودک خود را در ابتدا بررسي کنين و سپس بر حسب اندازه پاي بزرگتر به دنبال خريد کفش مناسب باشيد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب من
فروشگاه
0
سبد خرید
جستجو